Integracja sensoryczna
Integracja sensoryczna
Terapia sensoryczna
Terapia integracji sensorycznej to inaczej uczenie mózgu prawidłowej integracji (odbierania i przetwarzania) danych sensorycznych. Opiera się na oddziaływaniu terapeutycznym na poszczególne zmysły: wzroku, słuchu, smaku, dotyku, węchu, równowagi, czucia głębokiego. W zakresie tych zmysłów mogą występować u dzieci różnego rodzaju deficyty. Niektóre z dzieci będą „potrzebowały” tzw. dostymulowania, inne – odwrażliwienia. W tej sytuacji, uczenie się jest cechą indywidualną, gdzie każde dziecko ma inne potrzeby i różne możliwości rozwojowe. Jest to brane pod uwagę przy przygotowaniu programu terapeutycznego dla dziecka.


















W czasie zajęć wykorzystuje się specjalistyczny sprzęt (m.in. liny, huśtawki). Ponieważ terapia prowadzona jest w formie zabawy, dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach.
Diagnoza procesów integracji sensorycznej dzieci z niepełnosprawnością intelektualną opiera się głównie na wybranych próbach testu Obserwacja Kliniczna, wnikliwej obserwacji dziecka w czasie zajęć i funkcjonowania w codziennych sytuacjach oraz wywiadu z rodzicem dziecka.
Nasze Terapii:

XXXI edycja Sejm Dzieci i Młodzieży
Oto trójka przedstawicieli naszej szkoły, którzy zostali wylosowani aby reprezentować nas w projekcie „PorozmawiajMY o edukacji obywatelskiej w szkołach” organizowanego przez Sejm Dzieci i Młodzieży.







;)
;)
;)
;)
;)
;)
;)
;)
;)